Vil du være med på ridestevner?

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 25. Sep 2019


Ønsker du å være med på ridestevner?

Her har vi laget et lite informasjonsskriv og en huskeliste til deg som har lyst til å starte stevne.


Ønsker du å være med på stevne.docx





Klubbkveld på Felleskjøpet

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 23. Sep 2019



Felleskjøpet Gol inviterer til kundekveld med mange gode tilbud:

Kundekveld FK 22/9












Programridning og banehopping på Skaga 26.-27. september

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 23. Sep 2019


Hallingen Hestesportsklubb

Inviterer til årets høstaktivitet på Skaga Ridesenter


PROGRAMRIDNING OG BANEHOPPING FOR PRIVATPERSONER


LØRDAG 26.SEPTEMBER: PROGRAMRIDNING

Dommer Tina Eidsgaard dømmer program som ved et vanlig dressurstevne. Alle deltakere får deltakerpremie og protokollen.

Klasse 1: RLD1

Klasse 2: LC:1

Klasse 3: LB:1

Klasse 4: LA:1

Klasse 5: MC:3


SØNDAG 27.SEPTEMBER: BANEHOPPING

Liv Marit Lien dømmer stil som ved et vanlig sprangstevne. Alle deltakere får en stilprotokoll og deltakerpremie. To forsøk på å oppnå feilfri runde. For rideskolehester som er satt opp med mange ryttere kan du få beskjed om å ri bare en gang (av hensyn til hesten)

Klasse 1: 30 cm

Klasse 2: 40 cm

Klasse 3: 60 cm

Klasse 4: 80 cm

Klasse 5: 90 cm



Begge dager vil vi kåre følgende:

  • Dagens Beste Stilpoeng 
  • Mest Kreative Fletter
  • Beste Antrukne Ekvipasje
  • Dagens Modigste Rytter


Betaling: 60,- pr klasse. OBS: Forhåndsbetales på Vipps nr 108312 (Hallingen Hestesportsklubb)


Det er ikke krav om Grønt Kort for å starte, men rytter må være medlem av en godkjent rideklubb.

Det skal brukes sikkerhetsutstyr som tilfredsstiller kravene i NRYFs reglement

Alle ryttere under 18 år må oppgi en myndig ansvarshavende

Gyldig vaksinasjonsbevis skal fremvises for alle tilreisende hester


Smittevern: Vi oppfordrer til å utvise forsiktighet og ta ansvar for å ikke sette andre i fare for å bli smittet. Dersom du føler deg syk på stevnedagen eller har luftveissmitte i husstanden må du holde deg hjemme. Følg påmeldingsintruksen og se for øvrig Koronainformasjon på www.rytter.no

  • Hver rytter har lov å ha med en medhjelper. Denne skal navngis med kontaktinfo ved påmelding
  • Det blir begrenset kiosksalg. Kun betaling med Vipps
  • Deltakeravgift (60,- pr klasse) betales på forhånd på Vipps. Ha med et bevis på at du har betalt, enten et skjermbilde eller en utskrift. 
  • Vaksine for tilreisende hester skal være utført i henhold til gjeldende reglement hos NRYF og bevis skal vises uoppfordret ved ankomst stevneplass
  • Sekretariatet (kjøkkendelen av stallen) vil være stengt for publikum. Det blir derfor begrenset mulighet for å etteranmelde seg på stevnedagen, ombestemme seg med hensyn til hvilke klasser man starter osv. 
  • Det vil være begrenset mulighet for utlån av utstyr. Sørg for å ha med alt du trenger. 
  • Alle som skal bruke skolehest MÅ bruke hansker (ridehansker, engangshansker, arbeidshansker eller sportshansker)
  • Det vil være begrensning på bruk av rideskolehest på grunn av smittevernsreglement. Vi ber om forståelse for dette.
  • Ryttere tilhørende Skaga Ridesenter med tillatelse til å være i stallen vil kunne bli satt til å ta hånd om hver sin skolehest fra pussing til avsaling.
  • Bruk hånddesinfeksjon
  • Hold god avstand




Påmelding til Hege (hege@hhsk.no) innen onsdag 23.9 kl 18:00

Påmeldingen skal inneholde følgende opplysninger for å være gyldig:

- Rytter: fornavn, etternavn, alder og telefonnummer

- Ledsager: fornavn, etternavn og telefonnummer

- Hest: Navn (evt skriv rideskolehest hvis du ikke vet hvilken det blir) 

- Klasser lørdag

- Klasser søndag 

- En bekreftelse på at smittevernreglene er lest og vil bli fulgt







 














Hestehelg på Langedrag

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 13. Mai 2019



Øvre Buskerud Fjordhestlag inviterer til


Hestehelg på Langedrag!

Rideknappdag 18.05.2019    

og

«Langedragsskeid» 19.05.2019


INVITASJON



Referat styremøte 02.05.19

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 9. Mai 2019

Styremøte Hallingen Hestesportsklubb 2. mai 2019


Tilstede: Sissel, Irene, Iren, Hege, Jeanette, Hedvig


Innkommet post:

Styret i Ål idrettsråd trenger noen i valgkomiteen. 

Ingunn drar på styrekurs arrangert av Buskerud Idrettskrets 8 mai.

Trening og stevner:

Programtrening og banehopping på Gjeldokk: Må være minst 10 «starter» hver dag for at vi gjennomfører. Ta med matpakke!

Stevne Gol 25-26 mai: i rute.

Dugnader: 

Vårdugnad i Ferieparken: ikke fått dato av Ferieparken ennå.

Begynne å informere om Hellbilliesdugnaden 9/9.

Må ha en kjapp ryddedugnad på Breidokkbanen.


Eventuelt:

Samordna registrering snart fullført.

Jobbe videre med søknadsfrister og kriterier for kommunal støtte.


Hallingdal Hesteutstilling: 

Usikkert om klubben har noe å bidra med. Kan spørre Liv Marit, kanskje samarbeide med Geilo.


Neste møte:

28. mai klokka 18 på Skaga, sammen med stevnekomiteen og juniorrepresentantene. Alle tar med grillmat sjøl. Fordele tilbehør etterhvert.





Invitasjon til programridning og banehopping på Skaga

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 29. Apr 2019

I tillegg til det offisielle stevnet på Skaga 25.-26. mai 

(http://www.horsepro.no/index.php?r=show/event/event&eventId=19778 og http://www.horsepro.no/index.php?r=show/event/event&eventId=19779)

inviterer vi til uoffisiell programridning og banehopping:

Invitasjon.docx





Invitasjon til programridning og banehopping på Gjeldokk

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 29. Apr 2019


11.-12. mai blir det uoffisielt stevne med programridning og banehopping på Gjeldokk hestesenter. 


Invitasjon.docx



Referat styremøte 19.03.19

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 25. Mar 2019

Styremøte Hallingen 19 mars 2019


Tilstede: Sissel, Hege, Irene, Iren, Olav Andres, Ingunn, Milla, Hedvig


Det blir kurs i klubbadmin til Gol. Får med oss flere fra andre idrettslag.

Smårusk i regnskapet, Hege retter opp. Venter med godkjenning til neste styremøte. Venter med budsjett til neste styremøte.


Medlemsregistrering. Må sendes inn innen 1. april '19. Hege tar dette.


Forsikring. Hengeren i Sparebank1. Resten i Gjensidige.


Etterspretten: Ting fungerte generelt bra. Mangla vekslepenger i starten, og litt mye trøbbel med skum på fatene. Tror ikke vi egentlig skulle vaske etterpå.. Vurdere om vi bør kunne være litt mer fleksible med bemanninga (det var færre på Etterspretten enn beregna). Gikk tom for drinker og deretter cola litt for tidlig? Ferieparken er som vanlig kjempefornøyd med Hallingen!


Vårstevnene: Har skaffa sprangdommeraspirant til det siste stevnet. Da blir det uoffisielt på Ål 11.-12. mai (sprang lørdag og dressur søndag) og UK-stevne 25.-26. mai Skaga.


Ungdomsaktiviteter. Oslo Horse Show med buss og Langedrag i januar. Tur til Tisleifjorden, telt, bål , bading og overnatting. Ikke så lenge etter skolestart i august.


Fordeling av oppgaver: vanskelig å ha oversikt over kommunenes søknadsfrister. Det samme gjelder diverse stiftelser. Lage kalender over frister på neste styremøte. Ingunn sjekker frist for Gol, Hege for Hemsedal, Iren sjekker Nes, Sissel Hol og Hedvig Ål.


Søke BRYK om støtte til juniortrening. Klubben må garantere en viss sum for å kunne gjennomføre treninger.

Neste styremøte tirsdag 30. april hos Irene kl 2000.



Dugnadar 2019

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 14. Feb 2019


VI TRENG DUGNADSHJELP!


«Etterspretten» i Hallingdal Feriepark på Ål

lørdag 16.03.19 



Hallingen Hestesportsklubb har igjen fått avtale med Hallingdal Feriepark om 3 dugnader i 2019, og dermed moglegheit til å skaffe god inntekt til klubben. Dette gjeld Etterspretten 16.03.19, Hellbillies-konsert 09.08.19 og ein vårdugnad før 17. mai i Ferieparken. Som tidlegare forventar vi at klubbmedlemmene stiller opp på minst ein av desse dugnadene ila året.


På Etterspretten skal vi som tidlegare bemanne 6 kasser med 2 personar pr kasse, der ein jobbar i kasse, og ein skjenker. I tillegg må vi ha 2-3 som jobbar «bak» og får varer fram til baren. Vi må dekke perioden kl. 14.30-02.30. Du må vera fylt 18 år for å bli med på denne dugnaden.


Kan du tenke deg å hjelpe til her?

Dette kan vera travle vakter, men det er sosialt, hyggeleg og moro!  



Gje beskjed til Sissel på mob. 99287896 eller e-post ss@aal.kommune.no 

så snart som mogleg og seinast 01.03.19.


Gje beskjed om du ønsker 

  • tidleg eller sein vakt

  • å stå i kassa eller skjenke

  • vil jobbe «bak»

  • vil vera «barsjef»/kontaktperson til Ferieparken




Klubbklær

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 1. Feb 2019




Fra mai-2016 ble det ny ordning i forhold til å bestille klubbklær, det ble også informert om dette på årsmøte 23.februar-16. Fra nå av kan hver enkelt bestille klær på Tess ÅL 32086080/mob 90602001, eller ta kontakt via mail til sivtufte@tess.no 

De har et utvalg av kataloger i butikken, eller sjekk www.newwave.noklærne kan bestilles gjennom Tess. NewWave sender fraktfritt ved bestilling over kr 1400,- de har kort leveringstid. Vi har tatt ut et lite forslag til klær, disse kan ses på stevner, eller ta kontakt med Vigdis:


  • Pique, 192467, Dame str m, sweden blue 1336.

  • (Theresa fleece, 02397 i Marine str m, dame)

  • Aspen/skalljakke, 1903913 Dame str m, marine.

  • Grizzly jakke, vind og vanntett, 150870 (anbefalt) 

  • Fleece jakke Rondane 7271 fra YOU (mange har denne fra tidligere, frakt kommer i tillegg).


Klubbjakken fra Bekken & Strøm vare.nr 236754785, som mange har vært veldig fornøyd med, og andre klær derfra, kan bestilles i deres nettbutikk www.bekkenstrom.no


For trykk av logo, kommer det en ekstrakostnad på kr 28,- pr logoprint. Vi har forskjellige type logoer fra HHSK å velge mellom hos Tess, disse er gratis for medlemmene. Hvis noe skjer under påføring av trykk, gir ikke Tess garanti på klær som ikke er kjøpt der. Medlemmene står ellers fritt til å bestille/kjøpe klær hvor de ønsker, bare vær oppmerksom på at de er egnet for trykk.

Vi anbefaler alltid å prøve klærne før påføring av trykk, da vi har hatt ulike erfaringer med passformen på noen av klærne fra NewWawe

Er det noe spørsmål, ta kontakt med Vigdis Danielsen påvigddan@hhsk.no



Referat styremøte 27.11.18

Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 7. Jan 2019

Styremøte 27 november 2018


Tilstede: Sissel, Marie, Olav Andres, Irene, Iren, Hege, Hedvig, Gro, Vigdis, Jeanette


Stevner 2019:

11-12 mai Ål

25-26 mai Gol


(8-9 juni er et alternativ på Gol).


Julesamling på Langedrag søndag 6 januar. Pris 250/pers. Inkludert buss t/r, aktiviteter, mat. Vi har litt penger på konto, bør fakturerer før nyttår. Sissel forhandler buss (stor og liten), Marie venter på avklaring fra Fjordhestlaget.

Dugnad i Ferieparken. Ferieparken firer ikke på krava. Vil ikke betale mer (for matservering og vakthold), og kan ikke garantere at vi slipper servering. Sissel prøver en siste gang, ellers blir det slutt på avtala med Ferieparken. Det er ikke aktuelt for oss å servere mat eller drive vakthold.

Forsikring: Nytt tilbud fra Gjensidige (Kari Grete Kleivstøl). Bedre enn det forrige (som har vært en næringslivforsikring – nå får vi forsikring for lag og frivillige organisasjoner). Skaphengeren må stå i Sparebank1. Vi har ikke forsikret innholdet i hengeren pr i dag, Sissel har fått tilbud fra Gjensidige på dette, ber om tilbud fra SpB1 også.

Forespørsel fra BRYK om vi kan holdeVintercup-stevnei dressur. Får ingen økonomisk støtte fra BRYK. Vi greier ikke et ekstra stevne i mars, så lenge vi har så lite teknisk personell. Også usikkert om vi har gode nok oppvarmingsforhold. Derimot kan vi godt vurdere VC-stevne i oktober 2019. 

Årsmøte: Valgkomiteen trenger litt hjelp. Årsregnskapet må gjøres ferdig og revideres. Torsdag 7 februar (med styremøte først), sannsynligvis på Vinn. Frist for kunngjøring (FB, mail, heimesida) 24 januar. Vi gir bort fleecejakker i premier.

Eventuelt:

Hva slags rabatter har vi: 20 % på Kolsrud. 10 % på hesteutstyr på Felleskjøpet.


Gro lurer på om vi bør ha flere juniorarrangementer. Olav Andres har mange nye unger på ridekurs som ikke er medlem av klubben, og som kanskje kan inspireres via et slikt arrangement. Det samme gjelder Marie. Marie og Sissel, Gro og Mona vil jobbe videre med tanken om en liten ridetur på Langedrag. Gro sjekker med Kulturhuset om lån av lokale til kino og pizza.


Sissel takker alle for i år. Alle takker Sissel!


Neste styremøte tirsdag 22 januar.