BRYK Vintercup
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 23. Nov 2015
Datoene for Buskerud Rytterkrets sin vintercup i sprang og dressur 2016 er nå klare:
Dressur:
Hos Sigdal og Rosthaug vil det også komme en LC-klasse som kvalifisering til FERD Comeback Cup (finale på AEG)
Her finner du informasjon om og statutter for cupen:
http://www.rytter.no/rytterkretser/buskerud-rytter...Invitasjoner vil komme på www.horsepro.no etter hvert.
Referat Styremøte HHSK 17.11.15
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 18. Nov 2015
Styremøte Hallingen 17/11.2015
Tilstede: Iren, Irene, Vigdis, Kaia, Hege ,Marie, Hedvig. Marie Thorson fra Langedrag.
Godkjenning av referat.
Rapport fra distanserittet: (dommer Vibeke Edvardsen og Astrid Dragset)
Alt fra bra til meget bra! Ingen kommentarer ellers fra dommerne, annet enn at det ble litt vått og gjørmete på vetsjekken.
Egil lurer på hvor mye vi kan bruke på henger.
Gratis innmelding av alle medlemmer i Minidrett. Dvs de (NIF) fikser dette for oss dersom de får informasjon av oss. Gratis ut året. Kanskje vi mangler fødselsdato på alle, og det kan gjøre det litt mer komplisert.
Trenger flere som kan lære HorsePro. Iren og Hege er satt på saken.
Ingebjørg hadde 9 deltakere på MountedGames-kurset. Dvs at Ingebjørg får 1000,- til ridehalldekning. Veldig fornøyde deltakere!
Innkommet post:
Nytt kurs i tilrettelegging av fysisk aktivitet og barn og unge med spesielle behov. For alle som er involvert i dette. 4 timer, Drammen, Onsdag 2/12 17.30-21.30. Egge Skole. Påmelding til MinIdrett, Buskerudidretten.
NRYF: Hederstegn og æresbevisninger. Grenutvalgene nominerer og deler ut. De som veit om noen som bør ha dette, bes de følge en link hos NRYF.
https://response.questback.com/norgesrytterforbund...
Sigdal og Rosthaug inviterer oss til utvida klubbstevne 5-6/des. Dressur/sprang. Se HorsePro.
FERD rideskolecup. Nå til helga på Hønefoss. Ingebjørg og Frosty, Anne Marit og Sunny, Anne og Savannah (?). Det er uansett rideskolene som tar tak i dette.
Marie Thorson: Kommer fra Langedrag. Lite ridemiljø i Nore og Uvdal. Ønsker mer aktivitet. Tatt trinn3 på Starum, master i bla hest på Ås, noe hovslagerutdanning. Har prøvd å dra i gang treninger, men lite respons i nærmiljøet. Har praktikanter på Langedrag som er der i 2 år, disse er ofte ganske ambisiøse (Fjordhest-NM). Tror ikke at det er veldig aktuelt å satse på konvensjonelle hesteraser på Langedrag og i Nore og Uvdal, men har veldig trua på de norske hesterasene og deres bruksvennlighet. Både for breddeidrett (sprang, dressur og kjøring), og for tur, tømmerkjøring, bevaring av de norske hesterasene osv. Tror det kan være tungt å dra i gang egen klubb. Har vært litt involvert i Ål og Hol Fjordhestlag, men også der er aktiviteten laber. Kanskje få til et samarbeid med oss, kanskje samlinger på Langedrag (gode fasiliteter), «skeid» osv. Iren: vi har hatt det moro med brukshestklasser før, men mangler ildsjelene nå. Kanskje kunne dette være en måte å involvere kjørefolket også? Kari Huseby i Uvdal som driver liten rideskole er også veldig positiv. Kunne tenke seg å døpe om ÅoH Fjordhestlag til Øvre Buskerud Fjordhestlag. Kunne vært en «underavdeling», eller et direkte samarbeid? Støttemedlemmer for dem som ikke er interessert i konkurranser og bladet Ryttersport? Ei gruppe ala gruppa til Distanse-Kaja (fikk dette navnet nå..)? Olav Andres: viktig å fortsette aktivitetene vi har klart å sette i gang, og det trengs nye folk for å få til nye aktiviteter. Iren har undersøkt lovene: kan ha en plass til i styret, med stemmerett. Dette må tas opp på årsmøtet. Marie mener at Nore og Uvdal Hesteklubb blir nedlagt på årsmøtet over nyttår. Klubben har en del penger. Dersom det blir et samarbeid kunne kanskje disse pengene øremerkes aktiviteter i dette området, og innen de aktivitetene som hun har nevnt. For eksempel Fjordhestens dag helga 25-26 juni 2016. Som avslutning på rideleir. Kommer tilbake til planer angående dette.
Juleavslutninga: skal vi ha? Kanefart. Nissegraut i lavvoen. Søndag 13. desember. Klokka 16. Marie Rosendal kan kanskje varme graut og saftogvann. En av de nye mammaene kan kjøpe inn. IrenEEE spør Mona. Vigdis spør Tonje Geitsund. En av disse må ta imot påmeldinger slik at de veit hvor mye som skal kjøpes inn. De bestiller på Kiwi. Vigdis sender invitasjon til Iren. Som legger den ut.
Må ha et nytt system for klubbklærne. Det som ikke blir henta blir lagt ut for salg 13. desember. Dersom Synne vil at Klubbklær skal være premier i framtida må hun lage et VANNTETT system for dette.
Budsjettarbeid må foregå på mail fram til neste styremøte.
Forslag stevner 7-8 mai på Gjeldokk (offisielt), 28-29 mai på Gol. Iren sjekker Jeremy-kalenderen i morgen.
Nytt styremøte tirsdag 26. januar hos Iren. Klokka 2000. Vigdis tar med kaka. Årsmøtet blir 23. februar på Ål. Vigdis sjekker om man må betale på Frivilligsentralen. Klokka 1900.
Referat Styremøte HHSK 27.10.15
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 13. Nov 2015
Styremøte Hallingen 27. oktober 2015
Tilstede: Iren, Sissel, Hege, Irene, Vigdis, Kaia, Hedvig
Innkommet post:
Aktivitetslederkurs i Drammen (6-7 nov). Kurspensum «Barneidrettstreneren». Koster 400,- klubben dekker dette.
Oppdateringer i Horsepro. Hege har pc’en, hun oppdaterer denne.
Trafikksikkerhetstiltak i regi av lag og foreninger, Buskerud fylkeskommune. Kan søke om midler. Til hva? Refleksvester, dekkener? Søknadsfrist 15 november.
Spillemidler. Krafttak til ridebunn. Utstyr. Hege skriver søknad. Dette gjelder materiellet som allerede er kjøpt inn (bla bokstaver). Brukervennlig prosjektor og lerret til grønt kort-kurset. Kaia sjekker pris på dette. Ny pc, eller har egentlig Jan Håvard en? Iren ringer JH.
Evaluering av stevnene i høst:
Skaga:
Inntekter til sammen: 26439,-
Kiosk: ca 14000,-
Startavgifter: ca 15000,-
Utgifter (dommer, kioskvarer osv:) 11389
Dvs: Inntekter: ca 15000,- (kiosk: 7755,-, sekretariat: 7044,-)
Ål:
Inntekter sekretariat: 6350,-
Kiosk: 9908,-
Utgifter kiosk: 800,-?
Dvs: Inntekter: ca 15000,-
Utrolig bra rekruttering siste året, mange nye ryttere på stevnene, mange har tatt grønt kort. Mange (særlig foreldre) trenger allikevel en del informasjon, særlig når det gjelder stevneforberedelser ol. Vi bør lage et infoskriv til foreldre/startende som de kan få utdelt. Som altså trykkes opp. Ikke mail. Det blir ikke lest. Irene, Sissel, Vigdis treffes og skriver dette sammen. Elin bør også se på dette og komme med innspill.
Distanserittet:
Veldig mye på Kaia. Kanskje rittet burde være tidligere på sommeren, da ville det muligens bli flere deltakere. Problemet er at det ikke er enkelt å skaffe dugnadshjelp midt i sommerferien. Dersom vi skal få til bedre rekruttering bør det kanskje heller arrangeres mindre turritt her. Gjerne uoffisielle ritt i starten, for å øke rekrutteringa og for å få folk til å bli kjent med denne greinen. Det blir altfor mye jobb for få personer med de lange distansene.
Hege trenger avlastning (altså ikke ha ansvaret for absolutt alt når det gjelder stevnene). Stevnekomiteen må reorganiseres. Egil er herved materialforvalter. Synne tar ansvar for premier og sløyfer og tar deretter bestilling av dette. Synne snuser også litt på stevnelederjobben på Gjeldokk, men synes hun trenger mer erfaring. Elin har trukket seg fra stevnekomiteen. Tina Gudbrandsgard kommer inn på Ål. Iren vil snakke med Ingun Bergheim om hun er interessert i å være med på Gol.
Spørsmålet om materiellet. Altså det noe ekstraordinære hindermateriellet som vinger osv. Skaphenger? Hvor skal den stå? Egil får disp til å finne en aktuell henger.
Vi trenger flere som vil lære seg Horsepro. Irene og Hege spør aktuelle kandidater.
Gerd Marie kommer til å trekke seg som juniorrepresentant. Ingebjørg Å. har lyst til å være juniorrepresentant! Hun har allerede forslag om mountedgameskurs 6-8 november i hallen! Har tatt kontakt med ei jente fra Hemsedal (Luna) som har ridd NM. Ingebjørg lurer på om klubben kan støtte dette med 3000,- til halleie. Dette må i såfall være for alle i klubben. Dersom dette skal være i klubbens regi må det være en voksen som har ansvaret. Hester må kunne leies på Gjeldokk. Det må sendes ut invitasjon med påmelding. Vi kan innvilge 1000,- for opp til 10 deltakere. 1500,- for mer enn 10. Pengene etterbetales etter fullført kurs. Ingebjørg bør være med på noen styremøter (4 i året), for å kunne legge fram forslag til aktiviteter, og for å gi rapport om hvordan det har gått. Juniorrepresentanten skal på valg på årsmøtet.
Neste møte: 17 november kl 2000 hos Irene
FERD Rideskolecup
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 10. Nov 2015
For tredje gang arrangeres FERD Rideskolecup, en landsdekkende konkurranse i sprang og dressur for alle landets rideskoleelever. Finalen finner sted under AEG i februar 2016. Som det framgår av navnet er rideskolecupen sponset av FERD, ved Kristin Andresen.
Statuttene for rideskolecupen: http://www.rytter.no/wp-content/uploads/2014/12/ferd-rideskolecup-2015-16.pdf
Ved spørsmål angående FERD Rideskolecup, vennligst kontakt Siri Evjen, Norges Rytterforbund, e-post siri.evjen@rytter.no.
Hønefoss og Ringerike Rideklubb arrangerer D-stevne i dressur den 21. november, med innlagt kvalifisering til cupen. Invitasjon finner du på www.horsepro.no
Referat Styremøte HHSK 25.08.15
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 4. Nov 2015
Styremøte i Hallingen Hestesportsklubb 25.08.2015
Tilstede: Iren Lunde Elstad, Olav Andres Ådnegard, Irene Storeskar, Vigdis Danielsen, Sissel Skrindo, Kaia Nygård, Marie Rosendal
Innkommet post
Stevnerapport fra D-stevnet i vår; alt er godkjent. Kommentar på at vi lå etter tidsskjemaet i dressuren.
Årsmøte BRYK: Intro fra BRYK antyder at de er fornøyde med egen innsats. Møtet forløp uten dramatikk og endte med en total utskifting av styret med unntatt av kasserer Ingar Nielsen, som blir sittende.
Invitasjon til kurs for kasserer/regnskapsfører i idrettslag. Hege legger inn en søknad i hjemmet om utreisetillatelse, men antar at denne ikke går igjennom.
Referat fra styremøte i BRYK: Vi er ikke blant de 6 klubbene som har levert inn årsrapport og regnskap for 2014. Dette må vi ta tak i snarest. Iren informerer Hedvig og Jan Håvard.
Hallingenrittet
Stevneleder, hyggelig dommer og veterinær er i boks. Mangler to funksjonærer.
Ole-Martin har skaffet en sponsor (Brankos Auto) som gir 5000,- og får drive med så mye profilering han ønsker på stevneplassen og i løypa (oppstilt bil, T-skjorter etc). Sannsynligvis får vi også premier til en klasse herfra (modellbil?)
Kart og løyper blir som i fjor.
Per nå 14 påmeldte, fortsatt nesten en uke igjen til fristen.
Hellbillies
Organiseringen er svært tung. Flere kritiske tilbakemeldinger på at vi ber om alt for mye dugnadsinnsats. Sannsynligvis bunner dette noe i tidspunktet for dugnadene våre (påske og sommer). Men mulig er det også for lite kunnskap til den faste avtalen som ble orientert om på Årsmøtet. Mange har fortsatt 2014 friskt i minne hvor vi kjørte litt for høyt ut. Iren lager et kort infoskriv om strategien vår og orienterer om hovedpostene på regnskapet (samt at stevnene ikke er en stor inntekstkilde). Sender ut på fellesmail.
De som deltok på dugnaden var veldig fornøyde. Jobben er hektisk, men de aller fleste syntes det var moro.
Folk kommer til ulik tid. Neste gang må vi ha en person stasjonert i resepsjonen som kan skrive inn folk, dele ut T-skjorter og instrukser.
Vi fikk 823,- i tips. Disse setter Iren inn i banken i morgen
Vi brukte mye tid på å diskutere alternative inntektskilder. Styret er fortsatt enstemmig på at det er bedre med to tunge dugnader enn å selge kaker, luer e.l. fordi innsatsen da vil bli mye større for samme beløp. På Hellbillies tok vi inn 111,- pr time per person.
Barsjefen er veldig fornøyd med innsatsen
Stevner i Dressur og Sprang
Skaga 3.-4. oktober: Klubbmesterskap. Mangler Banebygger, ellers er vi i rute.
Gjeldokk 24.-25. oktober: uoffisiell Programridning/Banehopping.
Ugunstig med Klubbmesterskapet først, men det er ingen andre helger som er aktuelle.
5.september er det KM, 13.-14. september lag-NM, 18.-20. september Jeremy-trening og 26.-27.september UK stevne på Geilo.
Hege har ikke fått med seg at Synne Håheim er med i stevnekommiteen. Hun tar selv kontakt og legger seg flat.
Hege må bestille opp pokaler og dekken til KM – HASTER. Iren bistår med pokal-valg.
Premielageret er fortsatt stort. Må suppleres med børster, pleiemidler etc så vi har noe å gi til ponniene. Bortsett fra det er planen fortsatt å bruke av det lageret vi har. Mulig vi legger noen av de største varene i bruktsalget. Kanskje vi skal ha premiebod og bruktlager på samme sted?
Tilhenger/Ønskeliste
Vi har tidligere søkt BRYK om, og fått godkjent å kjøpe inn skaphenger. Dette har vært diskutert flere ganger, men vi heller nå mot å supplere materiallageret slik at det blir mindre behov for transport.
Ønskelista vår ser slik ut:
-5 stoppeklokker – Kaia kjøper på sportsbutikken på Ål og får tilbake utlegg
-Olav Andres ønsker seg utstyr til kjørebane (tentativt 15000,-).
-Vi trenger nye bokstaver som passer til dressur-railen vår. – Hege bestiller
-Nummerbokser til sprangbane – Hege bestiller
-Metallkasse til Sikkerhetsoppheng og nummerbokser til Skaga – Hege kjøper
Grønt Kort
Arrangere samling med muligheter for alle kurs i forbindelse med Jeremy-trening?
Vi har ingen i Buskerud som er sertifisert for hele kursopplegget. Anja Pedersen kan, men trenger i tillegg en instruktør for ridedelen. Iren undersøker muligheten for å få med en person til og kjøre fullt kurs i løpet av september. Bindende påmelding. Siste sjanse for denne stevnesesongen?
Styret besluttet å betale nødvendig kursing av Elin og Irene, samt oppgraderingskurs for Tina.
Klubbklær
Kaia har fått hjelp av Marie til å administrere bestillingslister og oppgradere sortiment. De har funnet en vinterjakke som supplement.
Ny liste og ny sjanse for bestilling kommer snart.
KM Dressur 5.-6. september
Foruten tre kvalifiserte lag til KM har vi også et ponni NM-lag
Vi stiller med to junior-lag; Ingebjørg og Live, Kristina og Anette. Ponnilaget er Ingebjørg, Anne Marit og Ragnhild.
Klubben er stolt av sine representanter og sponser halvparten av oppstallingsavgiften (1370,- pr pers) for samtlige ekvipasjer.
Neste Møte: Torsdag 24.september kl 20:00 på Skaga
Referat Styremøte HHSK 19.05.15
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 4. Nov 2015
Styremøte Hallingen 19. mai 2015
Tilstede: Iren, Irene, Hege, Vigdis, Sissel, Olav Andres, Hedvig
Innkommet post:
Klubben online avvikles
Idretten online opprettes
Rannveig avgjør om dette er aktuellt for oss
Kurs i klubbarbeid onsdag 3/6
Kurs i klubbadmin Drammen 28/5
Kurs i Horsepro legges ut på Horsepro
Fått bekreftelse på at momskompensasjonssøknad er mottatt
Klubbsatsningsprogrammet: Satsningsklubb eller Veiviserklubb? Vi har antakelig det meste i orden for å kunne melde oss på dette pilotprosjektet (vi mangler underslagsforsikring). Kan være lurt å melde sin interesse i tilfelle det drypper noe på oss i form av effekter og interesse fra NRYF.
Har mottatt søknad om refusjon av startavgift fra distanserytter. Vi bør antakelig sette et tak på 3000,- pr år.
Oppdatering vårstevnene
Stevnet på Gol:
lite folk, lite kiosksalg, få tilskuere (dårlig kiosksalg), men stevnet gikk som smurt og i allefall ikke i underskudd.
Det er greit for begge rideskolene å få organisere slike enkle rideskolestevner slik som ble organisert på Gjeldokk 14. mai. Klubben bidrar med sløyfer.
Stevnet på Ål:
Olav Andres sier at banen blir klar til stevnet.
Det blir ridehalldugnad fredag 29/5.
Dugnadslister på kiosk og sekretariat er klare.
Kan være lurt å ha de lukkede klubbklassene etter de offisielle, i alle fall i sprang.
Trenger ei liste til fredagsdugnaden over ting som må gjøres, da blir det lettere å få folk i gang.
Det blir annonse på tirsdag, Hallinggdølen skriver kanskje en liten sak om stevnet.
Breidokkbanen:
Det ser ikke bra ut. Gjerdet henger og slenger, løse planker. Vi bør gjøre en innsats, selv om vi antakelig mister på banen på sikt. Irene kan snakke med foreldrene (Alfsen, Roset, Bøygard, Grønset, Storebråten, traktor med slådd) til noen av de ungene som bruker den mest. Tror ikke det er en stor jobb.
Eventuelt:
Vi må komme i gang med sikkerhetskurs/reglementskurs med Ingar Nilsen til høsten, gjerne i november. Det kan virke som om det bare er han i BRYK som nå har lov til å holde teorikurset. Iren sender mail med forespørsel.
Nytt møte tirsdag 16 juni, kl 1900, hos Hedvig. Stevnekomiteen skal også få komme. Det blir blir grillings, Hedvig lager salat og stiller med grill, Vigdis baker kake, alle tar med grillmat.
Referat Styremøte HHSK 14.04.15
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 4. Nov 2015
Styremøte Hallingen 14. april 2015
Tilstede: Iren, Hege, Sissel, Vigdis, Kaia, Olav Andres, Irene, Marie, Hedvig
Innkommen post:
Ridebanebunner, harver og hindre fra Stall Kubberød
Frida Haugland og Anna Frøyse melder overgang til HRRK og Melsom, men vil fortsatt være medlemmer av klubben
En hyllest til Frivillige i Ål: time med Frode Kyvåg 23. april 16.30-18.00
Invitasjon til lederkurs for ungdommer (15-18). En helg med teambuilding kommunikasjon, inspirasjon osv.
Vi er innstilt til tilskudd til kulturformål i Ål kommune. 8257,-, nesten doblet fra 2014 etter at vi sendte inn oversikt over dugnadstimer.
Referat fra Stevnekomiteen:
Kan Hallingen stå som arrangør for «banehopping og programridning»? Iren spør NRYF. Skriftlig. Kan ikke skjønne at klubben ikke kan arrangere trening på dressurprogrammer og banehopping.
Tina kan ikke dømme på programridninga, men Liv Marit stiller opp.
Propen til UK/D-stevnet på Ål er nå etter mye om og men godkjent.
Bruktsalg både på Gol og på Ål.
Harving og graving i banen skjer på torsdag. Da er det bare å rake banen og sette opp vantet på fredag kveld. Vigdis sørger for bruktsalgplakater.
Dugnadslistene er nesten ferdige
Premielageret må krympes. Finne en mindre arbeidskrevende, men ikke dyrere måte å premiere på.
Hege må lage en standardkontrakt for sponsorklasser. Ferieparken har nemlig sagt ja til å sponse en LB-klasse i dressur.
Kaia trenger sponsorer til distansestevnet, pga høye utgifter til premier, veterinær osv. Sponsor kjøper klassen. Får navnet i Horsepro. Link til firmaet.
Stevnekomiteen har altså full kontroll.
Evaluering av Hallingspretten:
Litt dårlig logistikk, for langt å trille ølet. Kan ikke selge fatøl! Fortsett med boksøl. Dårlig system for rydding og søppel. Ferieparken er kjempefornøyde med innsatsen, og gleder seg til å samarbeide med oss på Hellbillieskonserten. Vi solgte 6000 enheter med øl..
Eventuelt:
Jan Håvard sender ut giroer. Trampeklapp!
Litt vanskelig å vite hvem i klubben som har grønt kort (dette gjelder dem som ikke har løst lisens). Må samle info fra Tina, Elin og Irene. Kaia og Hege legger inn i klubbadmin.
Neste møte: tirsdag 19. mai klokka 2000 hos Iren.
Referat Styremøte HHSK 26.03.15
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 4. Nov 2015
Styremøte Hallingen hestesportsklubb 26. mars 2015
Tilstede: Iren, Hege, Vigdis, Kaia, Olav Andres, Hedvig
Innkommen post:
Hallingspretten er ok
Hege har tilgang til kontoen (og betaler regninger)
Silkepigen, vår egen elskede andelshest i Tråvlaget, har gått av som idrettsutøver. Kan treffes på Finn.no.
Teknisk personell: mange nye strenge krav. Bare autorisert personell, også på klubb- og utvida klubbstevner. Dette blir dyrt for oss og andre klubber med få startende. Se egen mail.
Idrettens administrasjonsløsninger. Alle må registrere seg på «min idrett» slik at de kommer inn i «klubbadmin». Hege sender ut ny beskjed til klubbens medlemmer om å registrere seg.
Vi må sende ut kontigentgiroer. Klubbadmin er ikke oppe og går ennå. Dvs at vi må be Jan Håvard om å sende ut fakturaer ett år til. Garantert siste gang. Iren ringer Jan Håvard.
Hege med mannskap må oppdatere medlemslistene. Dette skjer innen 1. mai.
Skagastevnet må flyttes til 2-3 mai.
Ny temakveld tirsdag 21. april kl 1800. Temamøte distanse. Både om distanse spesiellt, opptrening, kondisjon, motivasjon, ridning på nasjonalt/internasjonalt nivå osv.3 timer. Lene Hammeren. Vil ha 1000,- og lefsekling. Iren spør Tina om å ha møtet på Fellskjøpet. Dersom det ikke blir dyrere kan møtet godt være gratis for medlemmene. Ikke-medlemmer betaler 100,-
Nytt styremøte 14. april kl 20.00 hos Iren
Referat Styremøte HHSK 20.01.15
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 4. Nov 2015
Styremøte Hallingen 20. januar 2015
Tilstede: Iren, Sissel, Kaia, Vigdis, Hege, Irene, Olav Andres, Hedvig
Innkommet post:
Informasjon om it-løsninger for idrettsklubbene. Rapportering om medlemsregistre, det tilbys gratis klubbadmin. KAIA og KRISTINE JORDHEIM, IRENE og HEGE har brukernavn. Medlemslistene skal inn ila januar 2015. Medlemskontigentgiroer kan også sendes ut via klubbadmin. Kan kanskje ordnes via klubbadmin i år.
Invitasjon til kurs i «klubbens styrearbeid i praksis», Drammen 22 januar. Vi sender ingen i år.
Nytt møte på Frivillighetssentralen . Ål kommune – frivillige lag og foreninger. SISSEL tar oppdraget og presenterer klubben. 2. februar. Arena Ål. (lag og org – reiseliv). Friluftlivets år. Frivillighetspris. Diverse.
NRYF: Jubileumsår 2015. Rytter.no er ny.
Innkalling til Ryttertinget. 21-22 mars, Lillestrøm. Rekruttering, klubbsatsing. Fest og moro. Valg av forbundsstyret og ungdomsstyret. Vi har representasjon og stemmerett for 2 representanter. Klubben dekker opphold, NRYF dekker reise. Frist for saker som skal behandles på tinget er 20 februar. Påmelding 8 februar.
Aktivitetsleder i barneidrett. 13-14 februar på Heistadmoen.
Endringer i Grønt kortkurs. Det vil bli laget en kursveiledning som gjelder hele kurset. Kurset er tenkt lengre enn det var før, men LC dressur kan byttes ut med ryttertest (bla). Ny grønt kortbok. Ny sertifisering og akkreditering og autorisering og kompetanseheving av kurspersonale. Liste over kurstidspunkter kommer på kretsens side. Evt ring Ingar Nilsen (grønt kortkontakt). Vi gleder oss til grønt kortkonkurransen. IRENE og ELIN må ta kontakt med Ingar før nye grønt kortkurs.. TINA må antakelig ta en nytt kurs for å holde reglementskurset, Elin og Irene MÅ kanskje ikke, men burde, iflg NRYF. Klubben betaler for utgifter i forbindelse med disse kursene.
Vi har søkt på kulturmidler fra Ål kommune, og noe som heter «min hjertesak» i Veidekke.
Årsmøteforberedelser:
Hvem er på valg? Hege er på valg, men kan fortsette. Iren holder koken som leder. Sissel sitter 1 år til som nestleder (skal sitte 2 år). Begge vara er på valg, men tar et år til (Vigdis og Kaia). Hedvig skal sitte et år til. Ungdomsrepresentantene kan kanskje sitte 1 år til (Marie og Gerd Marie).
Anne Mette har Wenche og Liv Marit og Synne Håheim til stevnekomiteen. Mangler 1. (Sissel har sagt at hun kan). Trenger ny valgkomité. (kan ikke sitte styret) Mona Vibe? Turid Østenfor? Tina eller Embrik Gudbrandsgard? John Olav Tveitehaug? Margunn Gullhagen? Synne Håheim kan også sitte i valgkomiteen.
Diverse:
Årsmøtet i BRYK er ikke satt ennå, men der bør så mange av klubbens medlemmer (+ naboklubbene) møte opp. Alle er på valg bortsett fra Ingar Nilsen.
Vi har satt opp temamøte 12. februar. Utsetter dette til mars. Kaia ønsker å rekruttere fler til distanseritt. Kan derfor ha et temamøte om distanseritt, et slags lavterskeltilbud, før et treningsritt i slutten av april/begynnelsen av mai. Ønsker også å arrangere distrikt- eller landsstevne 5 september (10, 24, 50 og 80). HEGE setter dette inn på Horse-Pro.
Nytt møte: 10 mars kl 2000 hos Iren.
Referat Årsmøte 2014/2015 HHSK
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 4. Nov 2015
Årsmøte Hallingen Hestesportsklubb 29 januar 2015
23 medlemmer på møtet.
Iren åpner møtet og takker styre og stevnekomité.
Godkjenning av innkalling og saksliste ved Iren.
Ingen innvendinger.
Iren valgt til møteleder
Embrik og Marianne signerer protokollen.
Hedvig leser årsmeldinga
Gjennomgang av årsregnskap av Jan Håvard.
Litt nedgang i inntekter.
Vi har et stort varelager av klær, men har ikke hatt vareopptelling
I 2014 ble baneleie til Skaga betalt ut. Pengene er avsatt over flere år, og dekker siste 10 år. Dermed ble årsresultatet -35576,-
Årsregnskapet ble revidert og godkjent med enkelte små anmerkninger angående manglende bilag/kvitteringer.
Årsmøtet godkjenner dermed regnskapet for 2014.
Det bemerkes at det bør settes opp et budsjett.
Valg 2015:
Iren presenterer de utvalgte.
Kasserer og sekretær er ikke på valg i år. Faste medlemmer er faste. Juniorrepresentantene sitter 1 år til. Nestleder er ikke på valg i år. Vararepresentantene sitter et år til. Leder sitter et år til. Hele styret består, altså!
Styre 2015:
Leder: Iren Lunde Elstad
Nestleder: Sissel Skrindo-Danielsen
Kasserer: Hege Falck-Andersen
Sekretær: Hedvig Johanne Rud
Fast medlem: Irene Storeskar
Fast medlem: Olav Andres Ådnegard
Vara: Kaia Nygård
Vara: Vigdis Danielsen
Juniorrepresentant: Gerd-Marie Storebråten
Juniorrepresentant: Marie Rosendal
Valgkomité 2015 er Synne Håheim, Marianne Laa (leder) og Kristine Jordheim.
På valg neste år: nestleder, sekretær, vara
Ny stevnekomité:
Elin Hågensen, Hege Falck-Andersen, Synne Håheim, Wenche Bergseth, Egil Lybekk
Stevnekomité distanse:
Ole Martin Jordheim, Kristine Jordheim, Kaia Nygård, Mari Ekra
Foreløpig terminlisteligger på hjemmesida. Den blir forsøkt gjort litt mer mobilvennlig (Rannveig)
Ingen innkomne forslag
Diverse: Ferieparken ønsker oss som fast dugnadspersonell på både Hallingspretten og Hellbillies. De synes vi er helt fantastiske.
Wenche nevner at de unge på Geilo har solgt lodd for 20-30000. Og delt ut grasrotandellapper. Fått premier fra næringslivet.
PS. Vi har 174 medlemmer. Dalens nest største klubb. Buskeruds 3 største hestesportsklubb.
Juniorsamling Mounted Games
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 4. Nov 2015
Jeg vil invitere til Mounted Games samling helgen 6-8 november.
For alle medlemmer av hallingen hestesportsklubb. Du må selvfølgelig ha god kontroll over hesten i alle gangarter.
Det vil komme en landslagsrytter som vil instruere, vi har noen hester vi kan låne ut. men vil anbefale alle som kan få lånt seg\har egen hest om å bruke den.
Det vil være litt teori på fredags fra kl.19.00 og en ride økt på både lørdag og søndag, starter ca. kl. 11.
Det vil koste: 330
påmeldingsfrist: søndag 1/11. påmelding til Ingebjørg på 99121449
(om ferre enn 6 påmeldte må vi dessverre avlyse)
Håper så mange som mulig vil benytte seg av dette tilbudet
MVH. Ingebjørg H. Ådnegard
Mounted Games:
Er en konkurranse på ponnier utført i høy fart og med høy presisjon av ryttere i ulike aldersgrupper. Det er ponni stafett hvor flere lag rir mot hverandre og spenningen ikke er over før siste rytter er i mål. Gjør de feil må rytterne rette opp disse for å få godkjent et race. Da får vi samme effekt som i en skiskytter stafett. Det er moro for deltagerne og fantastisk underholdende for publikum. Under store ridestevner hvor ulike grener er med er det ikke uvanlig at Mounted Games kåres til det mest spennende og underholdende bidraget.
Klubbmesterskap 2015
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 29. Okt 2015
Årets klubbmesterskap i sprang og dressur gikk av stabelen på Skaga Ridesenter helgen 4.-5. oktober.Tusen takk til alle som møtte opp og gjorde stevnet mulig å gjennomføre.
Og gratulerer til våre nybakte klubbmestere!
Dressur:
LC Ponni: Ingebjørg Ådnegard – Åsa Vilja
LC Hest: Andrine Bøygard – Rødlands Baronen
LB Ponni: Beate Bjella – Eyarths Pavarotti
LB Hest: Anne Skrindo Danielsen – Frosty
LA: Live Skrindo Danielsen – Larola
Sprang:
40 cm: Anne Marit Hefte Gudbrandsgard - Blacky
60 cm: Anne Skrindo Danielsen - Frosty
80 cm: Henriette Mosti - Apache
Alle resultater finner du på www.horsepro.no
Tradisjonen tro ble det også underholdende og fartsfylt gymkhana, her er noen glimt fra dagen:
Ny Hjemmeside
Postet av Hallingen Hestesportsklubb den 9. Sep 2015
Velkommen til vår nye hjemmeside!
Vi i Hallingen er stolte av å kunne presentere en helt ny hjemmeside.
Siden er fortsatt under oppbygging, kom gjerne med ris, ros og tips under "Kontakt oss".
Her er det mulig for alle klubbens medlemmer å logge seg inn med ID fra Min Idrett, og legge til bilder og videoer, skrive blogginnlegg, reisebrev fra stevner og kurs etc. Er du heldig så kommer kanskje akkurat ditt bidrag ut på hjemmesiden.
I kalenderen finner du til enhver tid oversikt over alle arrangement, denne erstatter dermed terminlisten vi har operert med før. Om du ønsker å få alle våre arrangement inn i din private kalender, kan du enkelt trykke på iCal-knappen og få opp en link du kan legge til i applikasjoner som støtter dette formatet.
Det er også mulig å melde seg på arrangement via kalenderen (krever innlogging på Min Idrett). Merk at denne påmeldingen er like bindende som en påmelding via tlf, sms eller mail.
Vi har også en kjøp og salg-funksjon hvor man kan legge ut annonser, og som etter hvert skal bli showroom for klubbklær mm.
Håper dere tar dere litt tid til å bli kjent på siden, og si gjerne i fra om det er noe dere synes mangler eller burde vært annerledes.
Send oss også gjerne bilder som vi kan benytte her på siden!
4669 Kommentarer